Digitale service ‘Mijn Inkomen’

Vanaf 1 februari 2020 kunnen alle inwoners, die een inkomensvoorziening ontvangen, via ‘Mijn Inkomen’ hun uitkeringsspecificaties, jaaropgaven, vakantietoeslag inzien. Deze digitale service vervangt de fysieke uitkeringsspecificaties en jaaropgaven die tot 1 februari 2020 per post verstuurd worden.

Eind januari 2020 ontvangen de inwoners nogmaals een brief over Mijn Inkomen. Deze keer ontvangt men ook een flyer. Hierin wordt stapsgewijs uitgelegd hoe de digitale service werkt.

Hoe werkt het

1. Ga naar https://mijnoverzicht.alphenaandenrijn.nl en log in met uw DigiD.

2. Klik in het menu op ‘Mijn Inkomen’.

3. Hier ziet u dan onder andere uw uitkeringsspecificaties, uw jaaropgave, vakantietoeslag en eventuele schuldensaldo.

Gemeente Alphen aan den Rijn is op het gebied van Werk en Inkomen de uitvoeringsorganisatie voor de gemeente Kaag en Braassem en de gemeente Nieuwkoop. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het Serviceplein van Alphen aan den Rijn via telefoonnummer 14 0172 (noem vervolgens gemeente Alphen aan den Rijn).