Gemeentebelastingen: verzending aanslagen eind februari

De jaarlijkse aanslagen gemeentebelastingen zijn eind februari verstuurd. Dit jaar verloopt het iets anders dan u gewend bent. U ontvangt twee aanslagen; een aanslag gemeentebelastingen en de voorlopige aanslag variabel tarief restafval.

Waarom twee aanslagen?

Voorgaande jaren ontving u één aanslag waarop ook de afvalbelasting stond. Sinds dit jaar is het gescheiden afvalsysteem ingevoerd in gemeente Kaag en Braassem. Het aantal keer dat u restafval aanbiedt, bepaalt mede hoeveel u hiervoor moet betalen. Omdat we nog niet weten hoeveel afval u over 2019 zult aanbieden, ontvangt u een aparte, voorlopige aanslag die gebaseerd is op de gegevens van 2018. Voor een uitgebreide uitleg, kijkt u op onze pagina Afvalstoffenheffing

Meer informatie

Bij het onderdeel Belastingen vindt u naast informatie over de afvalstoffenheffing ook alle informatie over het taxatieverslag WOZ en belastingen betalingen, zoals automatisch incasso aanvragen of wijzigen.

Gemeentebelastingen >

Heeft u vragen over de gemeentebelastingen? Neem dan contact op met team Belastingen van de gemeente Alphen aan den Rijn. Alle werkzaamheden op het gebied van belastingen wordt door hen uitgevoerd. Voor vragen kunt u het contactformulier gemeentebelastingen van gemeente Alphen aan den Rijn gebruiken, een e-mail sturen naar belastingen@kaagenbraassem.nl of op werkdagen bellen met telefoonnummer 14 0172 (spreek in 'Alphen aan den Rijn' en kies voor 'vragen over gemeentebelastingen').